LIVE η παράδοση της σήραγγας των Τεμπών - Αλ. Τσίπρας: Ένα έργο που λίγοι πίστεψαν ότι θα τελειώσει, παραδίδεται - LOUTRAKI ODUSSEAS BLOG

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πέμπτη, Απριλίου 06, 2017

LIVE η παράδοση της σήραγγας των Τεμπών - Αλ. Τσίπρας: Ένα έργο που λίγοι πίστεψαν ότι θα τελειώσει, παραδίδεται

Με το έργο αυτό παρακάμπτεται το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το πέρασμα των Τεμπών, είπε κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παράδοσης της σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2, μαζί με την επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.



Με το έργο αυτό παρακάμπτεται το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το πέρασμα των Τεμπών, είπε ο πρωθυπουργός.
Το πέρασμα των Τεμπών αντικαθίσταται από έναν σύντομο δρόμο που ανταποκρίνεται στις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Η παράδοση αυτού του δικού τμήματος ολοκληρώνει πλήρως τον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που οι εργασίες του ξεκίνησαν πριν από 70 χρόνια, επισήμανε ο πρωθυπουργός. 
Επισήμανε ότι στη συμφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και τον παραχωρησιούχο προβλέπεται η ελεύθερη πρόσβαση από τον σύγχρονο αυτό αυτοκινητόδρομο των ατόμων με ειδικές ανάγκες χωρίς καταβολής διοδίων καθ όλο το μήκος του, και τόνισε: 
Τα έργα αυτά ανήκουν σε έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, στον ελληνικό λαό, στον οποίο σήμερα τα παραδίδουμε. Δεν διεκδικεί η κυβέρνηση την πατρότητα τους, αλλά το δίκιο ότι κατάφερε να ξεμπλέξει ένα κουβάρι εμπλοκών και δυσκολιών μέσα από δύσκολη διαπραγμάτευση. 
Σημείωσε επιπλέον ότι η κυβέρνηση απέκρουσε και τον κίνδυνο την απειλή της τελμάτωσης των μεγάλων έργων που θα είχε ως αποτέλεσμα να επιστραφούν συνολικά 8,5 δισ ευρώ, και να παρέμεναν ανολοκλήρωτα τα έργα.
Καταφέραμε να φτάσουμε σε μια συμφωνία που μείωσε τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις κατά 764 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα με τη στενή συνεργασία και βοήθεια της κ. Κρέτσου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταφέραμε να βρούμε τη δυνατότητα χρηματοδότησης ώστε να ξεκινήσουν ξανά τα έργα με λιγότερες απαιτήσεις, τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας. 
Σημείωσε ότι αυτό ήταν αποτέλεσμα σκληρών διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες. Τόνισε ότι έτσι επιτεύχθηκε η δέσμευση για ολοκλήρωση των έργων έως την άνοιξη του 2017.
Αποδείξαμε και αποδεικνύουμε ότι ακόμα και σε δύσκολες περιόδους η σοβαρή δουλειά, η επίγνωση της ευθύνης απέναντι στη χώρα και τους πολίτες, στο δημόσιο συμφέρον μπορεί τελικά να φέρει θετικό και παραγωγικό αποτέλεσμα, τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας.
Σημείωσε ότι δυστυχώς αυτό δεν ήταν πάντα αυτονόητο για τη χώρα μας, τα χρόνια πριν την κρίση οι τεράστιες υπερβάσεις, η αδιαφάνεια, η ανυπαρξία γραμμών προστασίας του Δημοσίου δεν ήταν η εξαίρεση στον κανόνα. Και αυτό συνέβαινε, όπως πρόσθεσε, γιατί υπήρχε μια περίεργη αντίληψη για την αξιοποίηση των χρημάτων που εισέρρεαν από την ΕΕ. 
Ο πρωθυπουργός είπε ότι η ολοκλήρωση αυτού του έργου αποτελεί τον πιο ισχυρό συμβολισμό ότι η χώρα μπορεί να σταθεί στα πόδια της και ότι η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει. 
Είπε ότι τη στιγμή που η χώρα βγαίνει από μια περίοδο πολυετούς ύφεσης, είναι η ώρα να αναστοχαστεί το μέλλον, το μοντέλο της ανάπτυξης, το εθνικό σχέδιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης. Πρόσθεσε ότι αυτά είναι στενά συνδεδεμένα με τις στρεβλώσεις του παρελθόντος που αποτελούν τα αίτια της κρίσης και πως αν σχεδιαστούν με σύνεση θα αποτελέσουν τα εργαλεία για να βγούμε από την κρίση.
 
«Σήμερα είναι η μέρα που ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας-Θεσσαλονίκης γίνεται πραγματικότητα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2. Στην τελετή παραβρίσκονται, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου.
Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της χώρας, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα μεγάλα έργα», τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Είπε επίσης ότι κανείς δεν πίστευε ότι θα αντιμετωπιστούν σε τόσο μικρό διάστημα εμπλοκές, ότι κανείς δεν πίστευε ότι θα τελειώσουν τα έργα. Σημείωσε δε ότι το αποτέλεσμα είναι συλλογική κυβερνητική δουλειά.


Για έργο όχι μόνο του παρόντος αλλά και των επόμενων γενεών, για ηράκλειο άθλο που επιτεύχθηκε με τη συμβολή και της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, μίλησε η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου.
Σημείωσε ότι το ταξίδι ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα πλέον γίνεται γρηγορότερο και πιο ασφαλές και πως οι δύο πόλεις έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους, αλλά και με την Ευρώπη.
Δήλωσε περήφανη ως Επίτροπος και σημείωσε ότι επισκέφθηκε πολλά έργα από αυτή τη θέση της και πως είναι σημαντικό να επιδεικνύουμε αλληλεγγύη. Τόνισε ότι πρέπει επιδεικνύεται αλληλεγγύη και σε οικονομικούς όρους. Η συνοχή, είπε, είναι αυτό που μας κρατά ενωμένους ως Ευρωπαίους.
Είμαστε εδώ σήμερα για να αποδείξουμε ότι όταν θέλουμε, μπορούμε. Το είπε όχι μόνο ο Μπάρακ Ομπάμα, αλλά το έχει πει ο Νίκος Καζαντζάκης. Αυτό που πετυχαίνουμε σήμερα είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Ευρώπη. 
Έστειλε, επίσης, το μήνυμα ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για την Ελλάδα, την ευκαιρία της αξιοποίησης τόσων πολλών πόρων που συγκεντρώνονται.
 
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 


Αλλάζει ο οδικός χάρτης της χώρας

Μετά από περίπου 45 χρόνια έργων - τα πρώτα έργα αναβάθμισης του δρόμου ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1970 - δίνεται στην κυκλοφορία το νέο τμήμα 25 χιλιομέτρων του Μαλιακός-Κλειδί, το οποίο θα παρακάμπτει τη «φονική» κοιλάδα των Τεμπών

Το τμήμα της κοιλάδας των Τεμπών μαζί και με τις στροφές του Πλαταμώνα αποτελεί το στενότερο σημείο της εθνικής οδού και ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου της Ελλάδας Σε αυτό έχουν γίνει μερικά από τα σοβαρότερα τροχαία δυστυχήματα της χώρας.

Το νέο τμήμα  θα διανύεται σε περίπου 15 λεπτά έναντι 40 λεπτών κατά μέσο όρο, ενώ το επίπεδο ασφάλειας θα αυξηθεί κατά πολύ σε σχέση με αυτό ίσχυε μέχρι σήμερα.

Η παράδοση του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου-ή αλλιώς του Μαλιακός-Κλειδί όπως είναι ευρύτερα γνωστός- αποτελεί ίσως την κορυφαία στιγμή στα οδικά έργα της Ελλάδας.

Πρόκειται για τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας ο οποίος δεν θα ενώσει μόνο την Αθήνα με τη συμπρωτεύουσα, αλλά και την ίδια την Ελλάδα με την Ευρώπη μέσω του τμήματος Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι.

 
Πόσο μειώνεται η χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης;

Με την παράδοση των 3 δίδυμων σηράγγων των Τεμπών η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη αναμένεται να μειωθεί κατά είκοσι με τριάντα λεπτά.

Από σήμερα, τα 503χλμ που χωρίζουν τα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας θα καλύπτονται σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά.

Σε κάθε περίπτωση, η υφιστάμενη διαδρομή στο εν λόγω τμήμα, θα εξακολουθήσει να υπάρχει για όσους την προτιμούν, ωστόσο θα είναι πλέον πιο ασφαλής, αφού σύμφωνα με πληροφορίες, με την παράδοση του νέου τμήματος στα Τέμπη, η διέλευση των φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων στη παλαιά Εθνική Οδό, θα απαγορευτεί δια νόμου.
 
Τι μέλλει γενέσθαι με τα διόδια;
 
Η αύξηση που θα προκύψει στα διόδια από την έναρξη της λειτουργίας των νέων σηράγγων των Τεμπών δεν θα υπερβαίνει τα 30 λεπτά του ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, το τίμημα των διοδίων στους σταθμούς της Λεπτοκαρυάς και του Μακρυχωρίου θα αναπροσαρμοστεί προς τα πάνω. Τα διόδια στη Λεπτοκαρυά αυξάνονται στα 3,10 ευρώ από 1,90 σήμερα, ενώ στο Μακρυχώρι το τίμημα αναπροσαρμόζεται επίσης και από 1,40 ευρώ γίνεται 2,50.

Την ίδια όμως ώρα, καταργείται από σήμερα ο σταθμός διοδίων του Πυργετού, επομένως αν αφαιρεθεί το τίμημα των 2 ευρώ που καλούταν να πληρώσει ο οδηγός,  η διαφορά που προκύπτει είναι 30 λεπτά του ευρώ.

Βέβαια, θα προστεθούν πλευρικά διόδια στον Πλαταμώνα και τον Ευαγγελισμό, τα οποία όμως θα επηρεάζουν μόνον τις τοπικές μετακινήσεις. Μάλιστα, έχει ήδη προβλεφθεί δωρεάν μετακίνηση των μόνιμων κατοίκων των γύρω οικισμών, για τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου.

Η διαδρομή του τμήματος Κλειδί Ημαθίας- Ράχες Φθιώτιδας, μήκους 230 χιλιομέτρων, θα κοστίζει 15,10 ευρώ για ένα Ι.Χ., ενώ η πλήρης διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα αγγίζει-και με την επιβάρυνση των 30 λεπτών του ευρώ- τα 29 ευρώ με συνολικά 10 σταθμούς διοδίων από τις Αφίδνες μέχρι τα Μάλγαρα.
 
Λίγα λόγια για τις σήραγγες
 
Αντικείμενο εργασιών της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ήταν όχι μόνο η ανακατασκευή και αναβάθμιση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου από τις Ράχες του νομού Φθιώτιδος έως το Κλειδί της Ημαθίας, αλλά και η κατασκευή των τριών νέων δίδυμων σηράγγων, δύο στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα.

Η μεσαία από αυτές, η Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών με μήκος 6χλμ θα γίνει από σήμερα η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων. Ακόμη, η πρώτη Σήραγγα Τεμπών θα έχει μήκος 2χλμ και η Σήραγγα Πλαταμώνα 3χλμ.
 
Η Σήραγγας Τ2, η Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών, διαθέτει δύο κλάδους, έναν για κάθε κατεύθυνση, μήκους 6 χιλιομέτρων ο καθένας. Ο κάθε κλάδος έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ. και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα.

Για την κατασκευή της Σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.

Σημειώνεται πως και οι τρεις νέες σήραγγες πληρούν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, ενώ έχει προβλεφθεί σε κάθε μία από αυτές, η τοποθέτηση εξαερισμού και φωτισμού, πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης, ακουστικής ενημέρωσης και ραδιοεπικοινωνίας, ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA), καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας, τηλεφώνων εκτάκτου ανάγκης, φωτεινής σηματοδότησης και πληροφόρησης μέσω μεταβλητών μηνυμάτων, ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων και ορατότητας και τέλος, ανίχνευσης συμβάντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιό σας...

Tο loutrakiodusseas.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.


Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Post Bottom Ad

Σελίδες