Η ομιλία του υποψήφιου δήμαρχου Κωστή Ζερβού για τον τουρισμό, στην ετήσια Γ.Σ του LTO - LOUTRAKI ODUSSEAS BLOG

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πέμπτη, Απριλίου 18, 2019

Η ομιλία του υποψήφιου δήμαρχου Κωστή Ζερβού για τον τουρισμό, στην ετήσια Γ.Σ του LTO


Στην ετήσια Γενική Συνέλευση του LTO (Loutraki Tourism Organization), που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Απριλίου στην αίθουσα πολυχώρων του Loutraki Thermal Spa, παραβρέθηκε και μίλησε ο υποψήφιος δήμαρχος Κωστής Ζερβός, αναπτύσσοντας τις προτάσεις του για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου μας.

Παρακολουθείστε την ομιλία του στο video που ακολουθεί:


Διαβάστε την τοποθέτηση του Υποψήφιου Δήμαρχου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ.Θεοδώρων Κωστή Ζερβού.

Καλησπέρα σας και σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι συνομιλητές,

Κληθήκαμε εδώ σήμερα μετά από πρόσκληση του LTO, ενός Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού που ονομάζεται Loutraki Tourism Organization, ενός οργανισμού που ασχολείται με τον Τουρισμό, ενός μη θεσμικού οργανισμού, με την έννοια ότι δεν είναι ένας οργανισμός που λογοδοτεί στους πολίτες για τις ενέργειές του, ενός οργανισμού τέλος πάντων, όπου ο δήμαρχος είναι ένα απλό μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου.

Με τη σειρά μου θα ήθελα και εγώ να χαιρετίσω τους φορείς που βρίσκονται εδώ, θεσμικούς φορείς του τόπου που συμβάλλουν στην ανάπτυξή του, φορείς που έχουν όργανα εκλεγμένα με δημοκρατικές διαδικασίες, αυτόνομοι, που προσπαθούν υπό τη σκέπη του LTO να προβάλλουν τα κάλλη του τόπου μας.

Τι είναι ο LTO?

Ο LTO υφίσταται 8 χρόνια, δημιουργήθηκε για να καλύψει μία ανάγκη, την ανάγκη της τουριστικής προβολής του Δήμου μας που είναι απαραίτητη. Απαραίτητη για έναν Δήμο που έχει τουριστικό χαρακτήρα. Απαραίτητη γιατί ο ανταγωνισμός οξύνεται. Απαραίτητη γιατί οποιαδήποτε πόλη που έχει στόχο να πάρει ένα μερίδιο αυτής της αγοράς, πρέπει διαρκώς να προβάλλεται, διαρκώς να εξελίσσεται σύμφωνα με τις επιταγές της τουριστικής αγοράς.

Ο οργανισμός αυτός δεν είναι δημοτικός, όμως χρηματοδοτείται και από το Δήμο, δηλαδή με λεφτά των Δημοτών.

Ενδεχομένως να υποχρηματοδοτείται, αλλά η άποψή μας είναι ότι το κάθε ευρώ του Δημότη πρέπει να αποδίδει τα μέγιστα.

Όταν λοιπόν θεωρείς ότι ο Δήμος σου έχει τουριστικό χαρακτήρα πρέπει να πράττεις αναλόγως. Να αναλαμβάνεις την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού, συμπορευόμενος με όλους τους θεσμικούς φορείς και όχι να επιφορτίζεις τους θεσμικούς φορείς με το έργο της τουριστικής προβολής.

Γιατί αυτό το φορτίο είναι βαρύ, αυτό το φορτίο δεν μπορεί να το επωμίζεται ο ιδιωτικός τομέας, όχι γιατί δεν είμαστε υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, κάθε άλλο.

Αλλά επειδή ο Δήμος πρέπει να αναλαμβάνει την ευθύνη, δεν μπορεί η εκάστοτε Δημοτική Αρχή να κρύβεται πίσω από τις κινήσεις ενός Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού. Κάθε Δημοτική Αρχή πρέπει να έχει τη δυνατότητα να εφαρμόζει τη δική της στρατηγική χωρίς διαμεσολάβηση.

Ούτως ή άλλως είναι στις αρμοδιότητες του Δήμου. Βάσει του νόμου 3463/2006 στις αρμοδιότητες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο άρθρο 75 στην παράγραφο 8 ,ανήκει “η εκπόνηση, η υλοποίηση και η συμμετοχή σε προγράμματα για την τουριστική ανάπτυξη των περιοχών τους και η προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού καθώς και η δημιουργία θερέτρων και άλλων εγκαταστάσεων αναψυχής και διακοπών” . Κάτι το οποίο δεν άλλαξε ούτε στην επικαιροποίηση του 2019, δηλαδή στον 4604, παρέμεινε αυτούσιο.

Άλλοι Δήμοι έχουν δημοτικούς φορείς, δημοτικούς φορείς οι οποίοι αναλαμβάνουν να εκπονήσουν, να σχεδιάσουν, να υλοποιήσουν και να παρουσιάσουν αποτελέσματα ενός συνολικού σχεδίου, ολοκληρωμένου, δηλαδή επιφορτίζονται με τρία σκέλη.

Το πρώτο είναι η έρευνα, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ενός τόπου, το δεύτερο είναι η επεξεργασία των αποτελεσμάτων και η χάραξη του στρατηγικού σχεδιασμού και το τρίτο είναι οι απαραίτητες ενέργειες (τουριστική προβολή, υποδομές) που θα υποστηρίξουν το παραπάνω σχέδιο.

Βάσει ποίας έρευνας προχωρήσατε στις δράσεις σας; Ποιος υποδεικνύει ποια είναι η κατάλληλη στρατηγική και ποια τα αποτελέσματά της;

Έστω ότι εμείς είμαστε πιο προωθημένοι από άλλους τουριστικούς Δήμους. Πως αποτυπώνεται αυτό; Έχει συνταχθεί καποια έκθεση με μετρήσιμα οικονομικά στοιχεία πέρα από τις δράσεις που παρουσιάζετε;

Για να το πω απλά. Οι Δημότες μέσω της Δημοτικής Αρχής σας εκχώρησαν τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου μας; Αυτό συνοδεύτηκε με κάποια κεφάλαια; Ποια είναι η προστιθέμενη αξία των κεφαλαίων που δόθηκαν; Υπάρχει κάποια έκθεση που έχει συνταχθεί για να γνωρίζουμε και εμείς τα αποτελέσματά της;

Η δική μας πρόταση λοιπόν είναι θεσμικής φύσεως.

Ξεκινάμε με δομικές αλλαγές και όχι με ζητήματα τεχνοκρατικής φύσης που ενδεχομένως να υστερούμε, δεν τα γνωρίζουμε όλα. Πιστεύουμε ακράδαντα όμως στη δημιουργία ενός διαπαραταξιακού δημοτικού φορέα, με τη συμμετοχή όλων των τουριστικών φορέων, που θα λογοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο, βασιζόμενο στην αρχή της συνέχειας του Δήμου, ο οποίος θα θέτει τα ερωτήματα που θα πρέπει απαντώνται με τη χρήση των επιστημονικών εργαλείων που διαθέτουμε και όχι ψυχανεμιζόμενοι το τι είναι καλύτερο για την τουριστική προβολή του τόπου.

Ερωτήματα όπως:
Ποιο είναι το προφίλ των επισκεπτών;
Σε ποιους απευθυνόμαστε, ποια είναι τα δημογραφικά τους στοιχεία και ποιο είναι το δημογραφικό προφίλ που μπορούμε να στοχεύσουμε και να είμαστε ανταγωνιστικοί;
Ποια είναι τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα έναντι αντίστοιχων προορισμών;
Ποιες είναι οι απαραίτητες υποδομές οι οποίες είναι εφικτό να γίνουν ώστε να ηγηθούμε του ανταγωνισμού;
Πως μπορούμε να προβάλουμε περιοχές εκτός Λουτρακίου που μπορούν να λειτουργήσουν δορυφορικά και εν τέλει να αναβαθμίσουν το συνολικό προϊόν;
Ποιες είναι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού που μπορούμε να αναπτύξουμε και δεν έχουμε αναπτύξει;
Ποιο είναι το αφήγημα της περιοχής, ποιο είναι το αφήγημα εκείνο που θα προσελκύσει επισκέπτες αλλά και επενδυτές που θα επενδύσουν σε αυτόν τον τόπο, το γνωστό ως storytelling; 

και τελικά
Πως μπορούμε να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο;

Άγιοι Θεόδωροι, Ίσθμια, Περαχώρα, Πίσια, Σχοίνος, Βουλιαγμένη.
Μία στρατηγική, ένας Δήμος, ένας προορισμός. Έχουμε έναν θησαυρό, έναν ευλογημένο τόπο, ο οποίος διακαώς επιζητά να αναβαθμιστεί, εκσυγχρονιστεί, να γίνει ανταγωνιστικός. Έχουμε το υλικό αλλά δεν υπάρχει στόχος, ταυτότητα και όραμα.

Δεν μπορούμε να μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη όταν εντός του Δήμου δεν υπάρχει συγκοινωνιακή διασύνδεση, όταν το μόνο που προσφέρεται στον επισκέπτη είναι θάλασσα και το φυσικό τοπίο των Γερανείων, όταν μόνη προσπάθεια προσέλκυσης κόσμου γίνεται από φιλότιμους επαγγελματίες του τόπου. Δεν είναι δουλειά του επαγγελματία να φέρει τον ξένο στον Δήμο. Ο κάθε ιδιώτης πρέπει να είναι αρωγός σε όλη αυτήν την προσπάθεια και όχι να επιφορτίζεται με το σχέδιο της τουριστικής αναβάθμισης.

Θα θέλαμε να αναλύσουμε και ζητήματα πιο εξειδικευμένα, αλλά υπάρχει χρονικός περιορισμός.

Πρότασή μας είναι να επαναληφθεί μία τέτοια συνάντηση η οποία να έχει ως μοναδικό μέλημα την εύρεση τρόπου αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, αφότου θα έχει καταλαγιάσει ο πολιτικός αχός.

Σας ευχαριστώ πολύ

Κωστής Ζερβός
Υποψήφιος Δήμαρχος
Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ.Θεοδώρων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιό σας...

Tο loutrakiodusseas.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.


Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Post Bottom Ad

Σελίδες