Βλέποντας το βίντεο μπορεί πια να αναρωτηθεί κάποιος σοβαρά για το που πάει αυτός ο κόσμος.
Τι είδους ζωή έχασε και τι είδους ζωή ζητάει να πάρει πίσω;
Ό,τι κι αν γράψει κανείς, δεν μπορεί να περιγράψει αυτό που θα νιώσει κάποιος, όταν δει το παρακάτω βίντεο. Το κυρίαρχο συναίσθημα είναι μόνο θλίψη κι αυτό λέει πολλά, για το που θέλουν να φτάσουν την ψυχολογία του κόσμου και ιδιαίτερα της νέας γενιάς.
Θέλουν μια κοινωνία υποταγμένη, καταθλιπτική, χωρίς ελπίδα για το αύριο, δουλική, που θα λέει σε όλα ναι, που θα υπακούει και θα εκτελεί.
Σχεδόν 16 εκατ. views έχει συγκεντρώσει η νέα διαφήμιση της γερμανικής discount αλυσίδας Penny που μιλά για τα όσα έχασε μέσα στην πανδημία η Generation Z, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2012, ή αλλιώς «η γενιά του lockdown».
Στο βίντεο των 3,5 λεπτών, που έχει τίτλο «η ευχή», ένας ξάγρυπνος έφηβος βρίσκει τη μητέρα του κάθεται στο τραπέζι της κουζίνας αργά το βράδυ.
«Λοιπόν, τι θέλεις πραγματικά για τα Χριστούγεννα;», την ρωτά.
Και εκείνη του απαντά πως θα ήθελε να του δώσει τον χρόνο και την ελευθερία που έχασε λόγω της πανδημίας.
«Εύχομαι να μην καθόσουν στο σπίτι όλη την ώρα, εύχομαι να έβγαινες κρυφά τη νύχτα, να μην ξέρουμε πού είσαι», του λέει, καθώς εμφανίζονται οι φανταστικές εικόνες από όσα θα έπρεπε να κάνει ένας 18άρης – πάρτι, συναυλίες, ταξίδια και έρωτες.
«Εύχομαι να έκανες κρυφά ένα πάρτι και να έλεγες επιτέλους σε αυτό το κορίτσι ότι την αγαπάς», συνεχίζει.
Η κυκλοφορία του βίντεο, όπως αναφέρει το moneyreview, έρχεται την ώρα που ένα νέο κύμα της πανδημίας σαρώνει τη Γερμανία αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη, με τα αυξημένα κρούσματα να αναγκάζουν τις κυβερνήσεις να αυστηροποιήσουν και πάλι τα περιοριστικά μέτρα, εν μέσω της εορταστικής περιόδου.
Στην Ολλανδία, ήδη ανακοινώθηκε χθες αυστηρό lockdown, με κλείσιμο σχολείων, καταστημάτων και εστιατορίων.
«Κάθε χρόνο προσπαθούμε να βρούμε ένα θέμα που να αφορά πολύ τους πελάτες μας και τους πελάτες των πελατών μας», είπε στο MarketWatch ο Christoph Everke, της εταιρείας Serviceplan Campaign, η οποία δημιούργησε το διαφημιστικό της Penny.
Η ομάδα του βρήκε πολλά άρθρα ψυχολόγων και μη κυβερνητικών οργανώσεων που συζητούν τις επιπτώσεις της πανδημίας στους νέους, ενώ ως πατέρας τριών εφήβων και ο ίδιος, συμφωνούσε απόλυτα. Τα στελέχη της Penny θεώρησαν ότι το ζήτημα αφορά και τις δικές τους οικογένειες.
Η διαφήμιση, που κυκλοφόρησε στις 11 Νοεμβρίου, συζητείται πολύ στα γερμανικά social media.
Στα σχόλια στο YouTube, γονείς αλλά και νέοι γράφουν πόσο πολύ τους άγγιξε. «Ακόμα και όταν τη βλέπω για 10η φορά, τα μάτια μου βουρκώνουν. Ο γιος μου έγινε 18 χθες και αυτό το βίντεο με χτυπά 100% στην καρδιά», γράφει ο χρήστης Salexlask.
Σύμφωνα με μελέτη της McKinsey, οι μαθητές έμειναν κατά μέσο όρο πίσω κατά πέντε μήνες στα μαθηματικά και τέσσερις μήνες στην ανάγνωση έως το τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς 2020-2021.
Η γενιά των lockdowns χάνει 49.000 έως 61.000 δολάρια από τα έσοδα της ζωής της.
Μελέτη του European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions (Eurofound) προειδοποιεί ότι τα ευρωπαϊκά lockdowns κινδυνεύουν να δημιουργήσουν μία γενιά που θα είναι μόνιμα αποκομμένη από την κοινωνία, εκτός και εάν ληφθούν μέτρα που να ενθαρρύνουν ενεργά τη συμμετοχή στην αγορά εργασίας.
Σε μία προσπάθεια να αναπληρώσει έστω κάποιες από τις εμπειρίες που έχασαν στην πανδημία, η Penny δίνει σε 5.000 νέους «έντονες περιπέτειες και εμπειρίες που σε καθορίζουν», μέσω κλήρωσης, καθώς και έξι θέσεις μαθητείας.