Σε ένα αμμορυχείο που βρίσκεται σε απόσταση ελάχιστων χιλιομέτρων – στο χωριό Μακρυχώρι- από το σημείο που έγινε στις 28 Φεβρουαρίου 2023 το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών στρέφονται πλέον οι έρευνες. Και αυτό διότι στο συγκεκριμένο αμμορυχείο τοποθετήθηκαν από την πρώτη στιγμή μετά το δυστύχημα οι τόνοι χώματος που πάρθηκαν από το σημείο και στη συνέχεια έγινε η επιχωμάτωση και η ασφαλτόστρωση. Ο συγκεκριμένος χώρος που για μεγάλο χρονικό διάστημα παρέμενε αφύλακτος, μόλις πρόσφατα δόθηκε η εντολή από τον εφέτη- ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών να φυλαχθεί από αστυνομικές δυνάμεις.
Οι συγγενείς των 57 θυμάτων και των δεκάδων τραυματιών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος θα στείλουν στο αμμορυχείο τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά της ομάδας Anubis Coldcase K9 Team ενώ αναμένουν να οριστεί από τις δικαστικές αρχές και χημικός πραγματογνώμονας για να εξεταστεί το χώμα για χημικές ουσίες. «Ζητήσαμε και από την ομάδα Anubis με τα εκπαιδευμένα σκυλιά να ψάξει το σημείο εάν κι εκεί υπάρχουν έως και ίχνη βιολογικού υλικού» είπε ο κ. Ηλιόπουλος. Η έρευνα στο συγκεκριμένο πεδίο θεωρείται ιδιαιτέρως σημαντική όσον αφορά και τις χημικές αναλύσεις που θα γίνουν στο συγκεντρωμένο χώμα το οποίο λίγες ώρες μετά το δυστύχημα φορτώθηκε σε περίπου 25 φορτηγά και μεταφέρθηκε στον ιδιωτικό χώρο του αμμορυχείου.
Εξάλλου, η έκθεση του πραγματογνώμονα Κοκοτσάκη δείχνει την ύπαρξη της χημικής ουσίας ξυλόλιου που τη θεωρεί υπεύθυνη για την έκρηξη και το «μανιτάρι» φωτιάς. Περαιτέρω όμως ο κ. Ηλιόπουλος προχώρησε σε μια αποκάλυψη- φωτιά σε σχέση με τα ηχητικά και βιντεοληπτικά υλικά που έχει ο εφέτης- ανακριτής στα χέρια του. «Γίνεται λόγος για τις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες αλλά δεν υπάρχουν τα πρωτότυπα! Ότι υπάρχει είναι αντίγραφο σε κάποιο φλασάκι που κανείς δεν ξέρει πως προέκυψε, θεωρούμε ακόμα ότι είναι κάτι το γνήσιο ενώ έχει προηγηθεί όλη αυτή η τεράστια επιχείρηση αλλοίωσης των στοιχείων; Όλα αυτά ξέρετε όταν είναι πρόδηλα, αρνείται η λογική να τα αντιμετωπίσει. Είναι πρόδηλο ότι οργανώθηκε ένα εκτεταμένο σχέδιο πλήρους αλλοίωσης και παραμόρφωσης των δεδομένων των στοιχείων. Διαφορετικά η αστυνομία τις πρώτες ώρες πηγαίνει και παίρνει τον ίδιο τον φορέα, δηλαδή τον σκληρό δίσκο στην προκειμένη περίπτωση. Ούτε από τις κάμερες έχουν πάρει το πρωτότυπο, αυτά που δείχνουν του τι συνέβη, ούτε από τον ΟΣΕ έχουν πάρει πρωτότυπο, σκληρούς δίσκους. Δεν υπάρχει κανένα πρωτότυπο στην δικογραφία, όλα είναι αντίγραφα και κανείς δεν ξέρει πως ακριβώς προέκυψαν. Αυτά είναι απαντήσεις και πληροφορίες από τον ίδιο τον ανακριτή, δεν είναι δικά μου συμπεράσματα αυτά. Δεν υπάρχει κανένα πρωτότυπο γιατί κανένας δεν έκανε σωστά- σκόπιμα- τη δουλειά του, για να προκύψει μια εικόνα αυτή που θέλανε κάποιοι» τόνισε ο κ. Ηλιόπουλος.
Οι έρευνες του ΠΡΟΜΗΘΕΑ και η ανάλυση του βίντεο
Την ίδια ώρα η επεξεργασία βίντεο από την στιγμή της σύγκρουσης και της έκρηξης μέσα από μια συγκεκριμένο τεχνική από την εθελοντική ομάδας «Προμηθεύς- Εκτίμηση κινδύνου φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών» φέρνει στο φως σειρά ερωτηματικών όσον αφορά μέρος του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την επιβατική. Οι ερευνητές της ομάδας εστίασαν σε δύο αντικείμενα που εντόπισαν να ίπτανται, το ένα όπως αναφέρουν δείχνει να είναι πιο βαρύ και να κάνει μικρότερη καμπύλη τροχιά και το δεύτερο διανύει μεγαλύτερη απόσταση δείχνοντας ότι είναι πιο ελαφρύ.
«Το συγκεκριμένο βίντεο το αναλύσαμε με super slow, δηλαδή το ένα δευτερόλεπτο έγινε 300 δευτερόλεπτα. Έτσι με την πολύ αργή κίνηση φάνηκαν τα αντικείμενα και επίσης φάνηκαν και πολλές άλλες πληροφορίες οι οποίες χάνονται όταν παίζει κανονικά το βίντεο, δεν προλαβαίνει να τις δει το μάτι. Έτσι μετρήσαμε ότι υπήρξαν έξι λάμψεις από την υψηλή τάση, είδαμε ότι υπήρξε μια μικρή φωτιά στην αρχή και μετά έγινε η ανάφλεξη. Το βίντεο το πήραν δυο άνθρωποι που ήταν στα Τάγματα εξουδετέρωσης ναρκών και ξέρουν από εκρηκτικά κλπ και μας λένε ότι έκρηξη με ωστικό κύμα δεν υπήρξε, αυτό που υπήρξε ήταν μια βίαιη ανάφλεξη που σημαίνει ότι υπήρχε ένας επιταχυντής (σ.σ. υγρό)» είπε ο επικεφαλής της ομάδας «Προμηθεύς» Νίκος Τριάντης ο οποίος είναι ηλεκτρονικός και υπήρξε επί πολλά έτη μέλος της ομάδας του καθηγητή Π. Βαρώτσου.
Με την έκθεση που έδειξε την ύπαρξη ξυλόλιου η ανάλυση των φωτογραφιών από την εθελοντική ομάδα δείχνει στο έδαφος αρκετές ώρες μετά το συμβάν τα δύο αντικείμενα και όπως επισημαίνει σε δημοσίευμά της στη σελίδα της «ένα από τα αντικείμενα που βρίσκονται ανάμεσα στα συντρίμμια θα μπορούσε να είναι παλετοφόρος δεξαμενή φορτωμένη και στερεωμένη σε μία από τις ανοιχτές πλατφόρμες με τα χαλύβδινα φύλλα. Η άλλη εκδοχή είναι να είναι το κύριο κομμάτι μικρό container που περιείχε τις παλετοδεξαμενή/ες. Ένα σημαντικό γεγονός είναι πως στο σημείο προσγείωσης του αντικειμένου Νο1 σύμφωνα με τις μαρτυρίες είναι το σημείο που οι πυροσβέστες έπαθαν τα χημικά εγκαύματα».
Ο επικεφαλής της ομάδας «Προμηθεύς» σε φωτογραφία που έχει αναρτηθεί στη σελίδα της και είναι αριθμημένα τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας επισημαίνει ότι «το νούμερο 3 έχουμε την υποψία ότι δεν είχε λαμαρίνες τελικά» προσθέτοντας όμως ότι στο «νούμερο 1 επειδή έχουν διαλυθεί τα ξύλα αλλά δεν ξέρουμε αν είναι αποτέλεσμα της σύγκρουσης ή της έκρηξης». «Το νούμερο 3 έχει πάνω του μια μάζα από σιδερικά, έχει και κομμάτια από πολυουρεθάνη η οποία συνήθως είναι στα κοντέϊνερς. Έχουν μείνει δηλαδή κάποια ίχνη σα να έχει σπάσει κάτι και αυτό βρίσκεται στο νούμερο 3 μάλιστα αυτή η μάζα έχει μαζευτεί στο πίσω μέρος της μηχανής. Εμείς πιστεύουμε ότι ήταν φορτωμένο ένα μικρότερο κοντέινερ το οποίο θα μπορούσε να πάρει γύρω στις 4 με 6 παλετοφόρες δεξαμενές που σημαίνει 4.000 με 6.000 λίτρα υγρών και να μην φαίνονται» είπε ο κ. Τριάντης.
Φωτογραφίες από δορυφόρους
Με τα ερωτήματα για το πόσα ήταν τα βαγόνια και κυρίως τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία να πληθαίνουν η Μαρία Καρυστιανού επικεφαλής του Συλλόγου των θυμάτων των Τεμπών εδώ και ημέρες έχει απευθύνει έκκληση σε όποιον μπορεί να έχει φωτογραφίες ή βίντεο από το ταξίδι της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Τριάντης έχει βρει εταιρεία που διαχειρίζεται δορυφόρους και η ομάδα «Προμηθεύς» θα πληρώσει ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για να ανακτήσει τις φωτογραφίες που έχει η εταιρεία και μάλιστα από την στιγμή που ξεκινά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και ταξιδεύει προς Αθήνα.
«Περιμένουμε να μας έρθουν οι δορυφορικές φωτογραφίες στις οποίες ελπίζουμε να δούμε σε αυτές την εμπορική αμαξοστοιχία καθώς κατέβαινε. Έχουμε βρει τρεις ιδιωτικές εταιρείες με τις οποίες μιλάμε, τους έχουμε δώσει συντεταγμένες κλπ και θα πληρώσουμε να αγοράσουμε κάποιες φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης μέχρι 30 εκατοστά και μάλιστα οι δύο εταιρείες έχουν και δορυφόρο ο οποίος βλέπει και μέσα από τα σύννεφα με ραντάρ. Άρα θα μας δώσει μια εικόνα το πως ήταν το τρένο ακόμα κι αν έχει μικρή συννεφιά που είχε εκείνο το βράδυ. Μας ενδιαφέρει να πάρουμε εικόνα της εμπορικής αμαξοστοιχίας αφότου έφυγε από τη Θεσσαλονίκη για να μην πει κανείς ότι κάτι ξεφορτώθηκε ή φορτώθηκε την τελευταία στιγμή» είπε ο κ. Τριάντης. Όλα τα στοιχεία που έχει εντοπίσει η ομάδα «Προμηθεύς» έχουν σταλεί όπως είπε ο επικεφαλής της στις οικογένειες των θυμάτων αλλά και στους εισαγγελείς.
Ο άγνωστος με τα πολιτικά
Εξάλλου, στην συμπληρωματική έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη που πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε στον εφέτη ανακριτή επισημαίνεται η επιλεκτική απομάκρυνση πειστηρίων από το σημείο του δυστυχήματος από άτομα που φορούσαν πολιτικά και δεν φαίνεται να ανήκαν σε κάποια ομάδας διάσωσης.
«Το βαγόνι που ήταν κατά πάσα πιθανότητα μετά τα ελάσματα ή μετά τη μηχανή είχε ένα μικρότερο συμπληρωματικό που εκεί πιθανότατα υπήρχαν αυτά τα δοχεία. Υπάρχει συλλογή αυτών από τον χώρο από κάποιον ο οποίος φορά πολιτικά και δίνει εντολές και σε ένστολους, μαρκάρει τα συγκεκριμένα συντρίμμια τα οποία περισυλλέγονται και οδηγούνται επιλεγμένα προς άγνωστο προορισμό. Και βέβαια γίνεται και εκσκαφή ενός κρατήρα αφαιρείται το έδαφος, πάλι στοχευμένα, και επίσης δεν ξέρουμε που έχει οδηγηθεί και προφανώς δεν έχει οδηγηθεί στο αμμορυχειο, προφανώς έχει οδηγηθεί κάπου αλλού που δεν είναι εύκολο να βρεθεί» είπε ο κ. Ηλιόπουλος.
makeleio.gr
Tags:
ΕΛΛΑΔΑ