Κουλούρι: Εντοπίστηκε το ύποπτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας

Μεγάλα ερωτήματα προκαλεί η προχειρότητα κάτω από την οποία συνεχίζει να διεξάγεται η κύρια ανάκριση για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Όπως προκύπτει η ίδια αυτή προχειρότητα χαρακτηρίζει και τα συμπεράσματα του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, όπως σε σειρά ρεπορτάζ έχει καταδείξει η «Ζούγκλα».

Στο Κουλούρι, όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train, εντοπίστηκαν τμήματα της… «εξαφανισμένης καμπίνας» της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Χθες, Σάββατο (8/3), επρόκειτο μάλιστα να «συναρμολογηθούν».

Όπως αναφέρει η «Ελευθερία» της Λάρισας, ο εντοπισμός των τμημάτων της καμπίνας αποτελεί σημαντική πτυχή της έρευνας για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, με δεδομένο ότι στο πρόσφατο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) η επίμαχη καμπίνα φέρεται να έχει «εξαφανιστεί» μετά τη σύγκρουση, ενισχύοντας τη νεότερη εκδοχή ότι το «παράνομο φορτίο», το «άγνωστο καύσιμο, δε μεταφερόταν στα ανοιχτά βαγόνια με τις λαμαρίνες, αλλά είχε τοποθετηθεί στην «εξαφανισμένη» καμπίνα.

Με βάση το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ από αυτό το «άγνωστο καύσιμο» και την φωτιά που προκλήθηκε, βρήκαν τον θάνατο 5 έως 7 από τα θύματα. Αντιθέτως πραγματογνώμονες των συγγενών, επιμένουν ότι οι νεκροί συνεπεία της φωτιάς είναι τουλάχιστον 27, όπως άλλωστε αποτυπώνουν και οι ιατροδικαστικές εκθέσεις.

Στο πόρισμα, λοιπόν, του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και στη σελίδα 40 διευκρινίζεται ότι η καμπίνα του πίσω οδηγού της μηχανής φαίνεται να είναι αποκομμένη από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να εντοπιστεί πλήρως οπουδήποτε ανάμεσα στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό μέρος της οροφής και του επάνω προβολέα. Παραθέτει δε και σχετικό γράφημα με το «εξαφανισμένο» κομμάτι.

Το γράφημα με το εξαφανισμένο κομμάτι από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Χθες το πρωί βρέθηκαν εκ νέου στο Κουλούρι, τόσο οι πυροσβέστες της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος όσο και δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι εντόπισαν τα τμήματα (κάθισμα κ.λπ.) της καμπίνας και μάλιστα επρόκειτο να τα «συναρμολογήσουν», προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής οφείλεται στη σύγκρουσή της με βαγόνι ή σε καύση από τη φωτιά.

Ο εντοπισμός, ωστόσο, των τμημάτων της καμπίνας διαψεύδει την εκδοχή της… «εξαφάνισής» της και πλέον ο εφέτης-ανακριτής θα περιμένει την έκθεση της αυτοψίας του κλιμακίου της ΔΑΕΕ του Πυροσβεστικού Σώματος.

Σημειώνεται πως το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ, μαζί με κλιμάκιο της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και τους δικαστικούς πραγματογνώμονες, βρέθηκε από το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής (φωτ.) στο Κουλούρι, στο πλαίσιο της εκ των πραγμάτων επιβεβλημένης πραγματογνωμοσύνης που παρήγγειλε ο εφέτης-ανακριτής, μετά και τη νέα διάσταση που έθεσε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ κατά τη δημοσιοποίησή του μόλις προ δέκα ημερών, στις 27 Φεβρουαρίου 2025.

Έκθεση αυτοψίας μετά από δύο χρόνια

¨Όπως επισημαίνει το eleftheria.gr, από την προχθεσινή αυτοψία που έγινε παρουσία του εφέτη-ανακριτή, μέλη του μικτού κλιμακίου της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν δείγματα από τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία θα αποσταλούν για εργαστηριακό έλεγχο στη Χημική Υπηρεσία Αθηνών.

Όταν ο χημικός έλεγχος ολοκληρωθεί, τότε το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ θα παραδώσει την έκθεσή του στον εφέτη-ανακριτή, για να απαντηθεί έτσι το κρίσιμο, για την πορεία της ανάκρισης, ερώτημα αν η πίσω καμπίνα της δεύτερης μηχανής διαλύθηκε λόγω της σύγκρουσης με τη φορτάμαξα που μετέφερε λαμαρίνες ή λόγω της φωτιάς που εκδηλώθηκε (σ.σ. από το «άγνωστο καύσιμο») μετά τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

Να σημειωθεί ότι συγγενείς των μηχανοδηγών της εμπορικής αμαξοστοιχίας και θυμάτων παράλληλα της σιδηροδρομικής τραγωδίας, όπως και οι συνδικαλιστές του κλάδου, έχουν αντιδράσει έντονα στην εκδοχή το «άγνωστο καύσιμο» να κρυβόταν στην καμπίνα της μηχανής, καταθέτοντας, μάλιστα, αίτημα για αυτοψία στο Κουλούρι.

Φυσικά τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά: Χρειαζόταν να περάσουν δύο χρόνια, προκειμένου να παραγγείλει ο Εφέτης Ανακριτής πόρισμα των Χημικών Υπηρεσιών για τα συντρίμμια της εμπορικής; Μετά από δύο χρόνια, με τα συντρίμμια εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες, τι είδους υπολείμματα χημικών ουσιών προσδοκούν να εντοπίσουν οι πραγματογνώμονες; Δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα ακόμα τα κομμάτια των συντριμμιών που βρίσκονται στο Κουλούρι και η αντιστοίχησή τους με τα βαγόνια της εμπορικής ή της επιβατικής αμαξοστοιχίας; Τι είδους αυτοψία έκανε ο ΕΔΟΣΑΑΜ στα συντρίμμια στο Κουλούρι, ώστε να καταγράψει επισήμως στα συμπεράσματά του ότι είναι «εξαφανισμένο» ένα κομμάτι της ηλεκτρομηχανής, το οποίο όμως… βρισκόταν μεταξύ των συλλεγέντων κομματιών; Κι ένα ακόμα: Κανείς δεν είχε δει τις φωτογραφίες που είχε δημοσιεύσει ο Ειδικός Πραγματογνώμονας των συγγενών Βασίλης Κοκοτσάκης και οι οποίες έδειχναν το δήθεν «εξαφανισμένο» κομμάτι;

Ο Κοκοτσάκης τους είχε «δείξει» το «χαμένο» κομμάτι εδώ και μια εβδομάδα

Φωτογραφίες με το «χαμένο» τμήμα της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας, της 120 – 012, είχε δημοσιεύσει ο πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης εδώ και μία εβδομάδα, διαψεύδοντας το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών), στο κομμάτι εκείνο που αναφέρεται στην «εξαφάνιση» του πίσω άκρου της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Στην ανάρτησή του ο Βασίλης Κοκοτσάκης ανέφερε τότε:

«ΝΑ ΤΟ «ΧΑΜΕΝΟ» ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
Δυστυχώς τελευταία καλλιεργείται το σενάριο της εμπλοκής της 2ης μηχανής του Εμπορικού στην μεταφορά των κατ’ ισχυρισμό 2,5 τόνων εύφλεκτης ύλης. Πέραν του γεγονότος ότι αυτό είναι αδύνατο χωροταξικά , αλλά και ουσιαστικά διότι εάν συνέβαινε θα είχε καταστραφεί η μηχανή από την φωτιά που δεν έγινε , θα είχαν απανθρακωθεί οι μηχανοδηγοί, που δεν έγινε και δεν θα είχαμε πυρόσφαιρα , που έγινε.
Το ότι τα δοχεία λέει βγαίναν από το παράθυρο φλεγόμενα, μου θυμίζει την ιστορία του τυριού με το ανθότυρο στην κατηφόρα που συναγωνίζοντο ποιος θα φθάσει πρώτος.

Επειδή κάποιοι ακόμη για να ενισχύσουν το επιχείρημά τους είπαν ότι δεν βρίσκουν το πίσω τμήμα της μηχανής, μετά επικοινωνία μου με τον Χουντίνιο , εμφανίστηκε και το δημοσιεύω…

Διαπίστωση , όση καλή πρόθεση και να έχεις εάν δεν γνωρίζεις την φωτιά τότε αυτά θα παθαίνεις…»

zougla.gr

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιό σας...

Tο loutrakiodusseas.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.


Νεότερη Παλαιότερη