Σε οδηγίες που εξέδωσε προς τις ομοσπονδίες και τους εμπορικούς συλλόγους της χώρας, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας υπενθυμίζει πως σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο του ν. 4177/2013, ως ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι ορίζονται καταρχήν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, ωστόσο μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου και δημοσιεύεται έως την 1η Δεκεμβρίου του έτους που προηγείται της εφαρμογής των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων.
Σε ορισμένες περιφερειακές ενότητες, η απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη έχει εκδοθεί και οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν πραγματοποιούνται τον Νοέμβριο (ενδεικτικά αναφέρονται η Αιτωλοακαρνανία από 18 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου, ο Έβρος, η Ξάνθη, η Ροδόπη, η Δωδεκάνησος και μέρος του νομού Ηρακλείου  από 1 – 15 Σεπτεμβρίου ή η Θεσσαλονίκη που πραγματοποιεί μεν τον Νοέμβριο αλλά για μικρότερο του 15νθημέρου χρονικό διάστημα, από 1 – 10 Νοεμβρίου).
Στις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες για τις οποίες η παραπάνω απόφαση δεν έχει εκδοθεί, μεταξύ των οποίων η Αττική και η Αχαΐα, ισχύει το πρώτο 15νθήμερο του Νοεμβρίου, ενώ επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Οι 15 ημέρες είναι ημερολογιακές και όχι εργάσιμες. Ως ημέρα έναρξης του δεκαπενθημέρου είναι η Τετάρτη, 1η Νοεμβρίου και αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων θα είναι η Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου, με προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, 5 Νοεμβρίου. Κατά τις ισχύουσες διατάξεις, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν την συγκεκριμένη Κυριακή, από ώρα 11.00 έως ώρα 20.00 (παρ. 1 άρθρου 23 ν. 2224/1994).
Όπως διευκρινίζει η ΕΣΕΕ, στη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου (άρθρο 21 ν. 4177/2013), σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:
α) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
β) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
γ) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
δ) Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.
στ) Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.
Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση.  Οι αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις και προσφορές, όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, υπενθύμισε ότι «το νέο πλαίσιο για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις στηρίχθηκε επάνω στην πρόταση της ΕΣΕΕ να δοθεί στις τοπικές κοινωνίες το δικαίωμα να διαχειριστούν ελεύθερα, δύο εκπτωτικές περιόδους σε συνεργασία με τις περιφέρειες τους».
«Ως έμποροι, θα συμβάλλουμε όσο μπορούμε ώστε ο νέος αυτός θεσμός να πετύχει, αφού στόχος όλων μας είναι η αύξηση του τζίρου και της επισκεψιμότητας στα καταστήματά μας» διαβεβαίωσε, καλώντας τους καταναλωτές να εκμεταλλευτεί τις ενδιάμεσες εκπτώσεις «με τον καλύτερο τρόπο και να κάνει από νωρίς 'έξυπνες' χειμερινές αγορές».