Του Παναγιώτη Αποστόλου
Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου
egerssi@otenet.gr
www.egerssi.gr
Ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, σε άρθρο του στην “Καθημερινή της Κυριακής” μεταξύ των άλλων κατηγορεί ευθέως τον Αλέξη Τσίπρα και την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για αντεθνική δράση, αφού δεν συμφωνεί με “τον τρόπο που χειρίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ μείζονα εθνικά συμφέροντα, από τις διαπραγματεύσεις με τα Σκόπια έως τις αντίστοιχες με την Τουρκία”!
Στην συνέντευξη αυτή λοιπόν, ο πρώην πρωθυπουργός μας αποκάλυψε ότι έχουν γίνει υπόγειες συζητήσεις (μήπως και συμφωνίας;) μεταξύ Τσίπρα – Ερντογάν για το Αιγαίο πέλαγος! Ένα ζήτημα, για το οποίο έχει “μαλλιάσει” η γλώσσα μου και η πένα μου, πως έχει αποφασιστεί η διχοτόμηση του Αιγαίου και η συνεκμετάλλευση του ορυκτού του πλούτου από την Τουρκία και τις ΗΠΑ!
Ωστόσο, ένα 24ωρο μετά υπέβαλε την παραίτησή του στον ΥΕΘΑ Ευάγγελο Αποστολάκη ο αντιστράτηγος Νίκος Ζαχαριάδης, ο οποίος ήταν επικεφαλής της αντιπροσωπείας που συζήτησε με την τουρκική πλευρά τα “Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης”! Ο αντιστράτηγος Νίκος Ζαχαριάδης είχε εισηγηθεί να αναβληθεί η συνάντηση λόγω των ευρωεκλογών.
Θα λάβει πρωτοβουλίες ο Κυριάκος Μητσοτάκης;
Το ζήτημα είναι εξόχως εθνικό και μας προκαλεί πολλές ανησυχίες. Τι θα πράξει ο εν δυνάμει αυριανός πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης; Θα φρενάρει τον Αλέξη Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ; Θα ταχτεί στο πλευρό του ανεξάρτητου βουλευτή Β΄ εκλογικής περιφέρειας Πειραιά και προέδρου του κόμματος “Δύναμη Ελληνισμού” Δημήτρη Καμμένου, ο οποίος την Τρίτη 4 Ιουνίου κατέθεσε ερώτηση προς τον ΥΠΕΘΑ με θέμα σχετικά με το μήνυμα των στρατιωτικών προς το Μαξίμου για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης; Η οποία ερώτηση έλαβε αρ. πρωτοκόλλου 7543 και στην οποία καταγγέλλεται πως:
«Για οποιαδήποτε πτήση τουρκικών αεροσκαφών με δυτική πορεία μέσα στο Αιγαίο θα ενημερώνεται το ΑΤΑ Λάρισας. Αλλά και για κάθε πτήση ελληνικού αεροσκάφους με ανατολική πορεία στο Αιγαίο θα ενημερώνεται αντιστοίχως το τουρκικό ΑΤΑ. Έτσι η Άγκυρα επιδιώκει την εξουδετέρωση-κατάργηση του FIR Αθηνών και την μετατροπή του διεθνούς θαλασσίου και εναερίου χώρου στο Κεντρικό Αιγαίο κυρίως, σε “κοινό γήπεδο προπόνησης” για όποιον “ενοικιαστή” προλάβει πρώτος.
Επιπροσθέτως, η Τουρκία φέρεται να ζητά κατάργηση πεδίων βολής του ΠΝ και της ΠΑ στο Αιγαίο, όπως και οριοθέτηση της περιοχής Έρευνας και Διάσωσης για θαλάσσια ατυχήματα στο Αιγαίο, στο πλαίσιο του ΙΜΟ, όπου η Τουρκία έχει κατοχυρώσει την δική της θαλάσσια περιοχή από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά, ενώ η Αθήνα έχει κατοχυρώσει στον ICAO την περιοχή έρευνας και διάσωσης για αεροπορικά ατυχήματα το FIR Αθηνών. Επιδιωκόμενος στόχος της Άγκυρας είναι να οριοθετηθεί η θαλάσσια περιοχή στο Αιγαίο για ναυτικά ατυχήματα χωρίς αναφορά στο FIR Αθηνών, ώστε να εγκλωβιστούν και να απομονωθούν στην τουρκική περιοχή τα ελληνικά νησιά του Αν. Αιγαίου»!
Ολόκληρη η αποκαλυπτική ερώτηση του κ. Δημήτρη Καμμένου…
Κατόπιν της παραιτήσεως του υπέβαλε ο αντιστράτηγος ε.α. Νίκος Ζαχαριάδης, επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας που συνομιλεί με την αντίστοιχη τουρκική για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο χωρών, διαφαίνεται ότι το κλίμα που επικρατεί ανάμεσα στους στρατιωτικούς κατά των κυβερνητικών πολιτικών αναφορικά με τα μέτρα εμπιστοσύνης με την Τουρκία είναι ιδιαιτέρως βαρύ.
Ο κ. Ζαχαριάδης που είναι επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Δημοσίων σχέσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, εξέφρασε κατά πληροφορίες την αντίθεσή του στη συνέχιση των συζητήσεων για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος το σκεπτικό του είναι ότι εφόσον η χώρα οδεύει σε εκλογές τις επόμενες 4 εβδομάδες δεν θα ήταν πρέπον να μεταβεί στην Άγκυρα επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας για τον δεύτερο κύκλο των συνομιλιών με τους Τούρκους για τα ΜΟΕ, αλλά ότι θα έπρεπε αυτές να σταματήσουν μέχρι τις εκλογές, για να ενημερωθεί η επόμενη κυβέρνηση όποια και αν είναι αυτή, και από εκεί και μετά είτε να συνεχιστούν είτε να σταματήσουν.
Η ανησυχία των στρατιωτικών εντοπίζεται στο γεγονός ότι τα ΜΟΕ που μπορεί να συμφωνηθούν ουσιαστικά θα γίνουν η αιτία της υπονόμευσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας, όπως και της δυνατότητας έγκαιρης προειδοποίησης στο Αιγαίο. Σύμφωνα με το πλαίσιο των ΜΟΕ που έχει συμφωνηθεί η Άγκυρα ζητά από τα αεροσκάφη της ΠΑ να ενημερώνουν το τουρκικό 1ο ΑΤΑ για τις πτήσεις που πραγματοποιούν πέραν του 25ου Μεσημβρινού ο οποίος διχοτομεί το Αιγαίο.
Η Τουρκία εξειδικεύει ακόμα περισσότερο τα ΜΟΕ για εγκατάσταση διαύλου CROSS-TEL μεταξύ ΑΤΑ Λάρισας και 1ου ΑΤΑ Τουρκίας στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ για ενημέρωση πτήσεων και κατάθεση ημερησίου προγράμματος τουρκικών πτήσεων(DFS) στο Αιγαίο- και οι δύο περιπτώσεις χωρίς κατάθεση σχεδίων πτήσης, όπως προκύπτει από σχετικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας www.pronews.gr.
Για οποιαδήποτε πτήση τουρκικών αεροσκαφών με δυτική πορεία μέσα στο Αιγαίο θα ενημερώνεται το ΑΤΑ Λάρισας. Αλλά και για κάθε πτήση ελληνικού αεροσκάφους με ανατολική πορεία στο Αιγαίο θα ενημερώνεται αντιστοίχως το τουρκικό ΑΤΑ. Έτσι η Άγκυρα επιδιώκει την εξουδετέρωση-κατάργηση του FIR Αθηνών και την μετατροπή του διεθνούς θαλασσίου και εναερίου χώρου στο Κεντρικό Αιγαίο κυρίως, σε «κοινό γήπεδο προπόνησης» για όποιον «ενοικιαστή» προλάβει πρώτος.
Επιπροσθέτως, η Τουρκία φέρεται να ζητά κατάργηση πεδίων βολής του ΠΝ και της ΠΑ στο Αιγαίο, όπως και οριοθέτηση της περιοχής Έρευνας και Διάσωσης για θαλάσσια ατυχήματα στο Αιγαίο, στο πλαίσιο του ΙΜΟ, όπου η Τουρκία έχει κατοχυρώσει την δική της θαλάσσια περιοχή από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά, ενώ η Αθήνα έχει κατοχυρώσει στον ICAO την περιοχή έρευνας και διάσωσης για αεροπορικά ατυχήματα το FIR Αθηνών. Επιδιωκόμενος στόχος της Άγκυρας είναι να οριοθετηθεί η θαλάσσια περιοχή στο Αιγαίο για ναυτικά ατυχήματα χωρίς αναφορά στο FIR Αθηνών, ώστε να εγκλωβιστούν και να απομονωθούν στην τουρκική περιοχή τα ελληνικά νησιά του Αν. Αιγαίου.
Ακόμη και για τις παραβιάσεις η Τουρκία οχυρωμένη πίσω από τις παράνομες διαταγές του ΝΑΤΟ για το (ανύπαρκτο) καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης 20 ελληνικών νησιών του Ανατολικού Αιγαίου εμμένει στο ότι η Ελλάδα είναι αυτή που κάνει παραβιάσεις κάθε φορά που αεροσκάφη της περνάνε πάνω από τα νησιά αυτά. Και γι’ αυτό και η Τουρκία, ως απάντηση, κάνει και αυτή παραβιάσεις των νατοϊκών διαταγών.Η Τουρκία δηλαδή, απαιτώντας από την Αθήνα να μην πετούν τα ελληνικά αεροσκάφη πάνω από τα ελληνικά νησιά του Αν. Αιγαίου έχει στόχο την αποποίηση της ελληνικής κυριαρχίας στα ελληνικά νησιά του Αν Αιγαίου.
Συνεπεία των ανωτέρω ερωτάσθε:
Είναι αληθές ότι η Άγκυρα ζητά από τα αεροσκάφη της ΠΑ να ενημερώνουν το τουρκικό 1ο ΑΤΑ για τις πτήσεις που πραγματοποιούν πέραν του 25ου Μεσημβρινού ο οποίος διχοτομεί το Αιγαίο; Ποιες είναι οι θέσεις της Τουρκίας; Ταυτίζονται με τα ως άνω αναφερόμενα;
Ισχύει ότι για κάθε πτήση ελληνικού αεροσκάφους με ανατολική πορεία στο Αιγαίο θα ενημερώνεται αντιστοίχως το τουρκικό ΑΤΑ; Συμφωνείτε ότι με αυτόν τον τρόπο η Άγκυρα επιδιώκει την εξουδετέρωση-κατάργηση του FIR Αθηνών;
Τι ακριβώς συζητείται σχετικά με τα ΜΟΕ; Αντιλαμβάνεστε ότι ουσιαστικά θα γίνουν η αιτία υπονόμευσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας, όπως και της δυνατότητας έγκαιρης προειδοποίησης στο Αιγαίο;