Κατόπιν προσωπικής επικοινωνίας του Βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ - Καθηγητή Κώστα Μάρκου με τα στελέχη της Α’/βάθμιας, Β’/βάθμιας και Γ’/βάθμιας εκπαίδευσης Αχαΐας και Δυτικής Ελλάδας, στα πλαίσια της ανταπόκρισης της εκπαιδευτικής κοινότητας στις ειδικές συνθήκες, που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας του ιού COVID-19, προέκυψαν, όπως αναφέρει, τα εξής:
Α. Εικόνα
Όσον αφορά την ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην τηλεκπαίδευση, παρουσιάζεται σχετικά καλή με το ποσοστό της Α/βάθμιας εκπαίδευσης να ανέρχεται στο 65%. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα σποραδικά spots που η κατάσταση είναι χειρότερη, με το ποσοστό της ανταπόκρισης να φτάνει έως και κάτω του 50%. Οι εκπαιδευτικοί της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, ανταποκρίνονται επαρκέστατα στις νέες συνθήκες, ενώ παράλληλα η κατάσταση συνεχώς βελτιώνεται. Στη Γ/βάθμια εκπαίδευση, η κατάσταση είναι πολύ ικανοποιητική.
Β. Προβλήματα
Η νέα κατάσταση σαφώς εγκυμονεί πληθώρα προβλημάτων, τα οποία θα κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους. Καταρχάς, προβλέπεται ότι οι νέοι διορισμοί θα καθυστερήσουν σημαντικά και είναι αμφίβολο αν θα ξεκινήσουν εντός του μηνός Απριλίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι την νέα σχολική χρονιά δεν θα υπάρχει «νέο αίμα» στην κοινότητα των εκπαιδευτικών, γεγονός που οδηγεί στην αύξηση του μέσου όρου ηλικίας αυτών αλλά και σε μία συντηρητικότερη ίσως στροφή.
Στον αντίποδα των διορισμών, ανακύπτει ζήτημα και στην διαδικασία συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, για την οποία πρέπει σαφώς να θεσμοθετηθεί ηλεκτρονική αίτηση μιας και είναι πρακτικά αδύνατη η φυσική παρουσία ενώπιον της αρμόδιας αρχής.
Ένα ακόμα θέμα που προκύπτει, είναι και το γεγονός πως ακόμα δεν υφίσταται κάποιο είδος απουσιολογίου ώστε να καταγράφεται ποιοι μαθητές παρακολουθούν τα εξ αποστάσεως μαθήματα και ως εκ τούτου τα ποσοστά παρακολούθησης είναι πλασματικά.
Ταυτόχρονα πέραν των προβλημάτων που ενέχονται εξαρχής στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, προκύπτουν και προβλήματα οφειλόμενα σε κοινωνικές και οικονομικές συγκυρίες. Σε πολλά νοικοκυριά διαπιστώνεται αδυναμία παρακολούθησης των εξ αποστάσεως μαθημάτων, λόγω των πολλών μελών της οικογένειας που όλα εξαρτώνται από μία μονάδα υπολογιστή. Πρόβλημα δημιουργείται και από την ίδια την παροχή internet, αφού σε πολλές περιοχές της επικράτειας το σήμα είναι αδύναμο και δεν επαρκεί για την φόρτωση των απαιτούμενων διαδικτυακών σελίδων.
Όσον αφορά την εκπαίδευση μέσω τηλεφώνου, αυτή αναμενόμενα δεν αποδίδει καρπούς και προτείνεται η κατάργησή της.
Θολό είναι ακόμα το τι θα συμβεί με τα στελέχη. Αφού δεν υπήρξε κάτι νέο για την προαναγγελθείσα οπισθοδρόμηση με επαναφορά των συμβούλων, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να ενημερώσει άμεσα την κοινότητα ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να έχει πλήρη εικόνα της κατάστασης και να λάβει τις αποφάσεις του (πχ να κάνει αίτηση συνταξιοδότησης ή όχι).
Τέλος απορίας άξιο αποτελεί το γεγονός πως το καθαυτό υπεύθυνο οργάνο ορισμού του περιεχομένου της τηλεκπαίδευσης, δηλαδή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είναι απολύτως απόν από την σκηνή των εξελίξεων.
Γ. Διαπιστώσεις
Η σημερινή έκτακτη διαδικασία πόρρω απέχει από τις απαιτήσεις της πραγματικής τηλεκπαίδευσης, η όποια έχει συγκεκριμένη φιλοσοφία και άλλες προδιαγραφές. Το καθεστώς που θεσμοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ για την εκπαιδευτική κοινότητα (Α/βάθμια, Β/βάθμια), όσον αφορά τα στελέχη, ανταποκρίνεται πλήρως στις έκτακτες και απαιτητικές απαιτήσεις της παρούσας έκτακτης συγκύριας και οι επιλογές αυτές δικαιώνονται πλήρως.
Το καθεστώς των εκτάκτων συνθηκών ανέδειξε πλήρως τον θεμελιώδη και αναντικατάστατο ρόλο της δημόσιας παιδείας, όπως και της δημόσιας υγείας. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, θα προσπαθήσει να ακυρώσει αυτή την προφανή κοινωνική αναγκαιότητα γι’ αυτό εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε με κάθε τρόπο τον δημόσιο χαρακτήρα αυτών των αγαθών.