Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο Βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κώστας Μάρκου με αντικείμενο την εκπαιδευτική διαδικασία εντός των φυλακών.
Αφορμή στάθηκε η επίσκεψη του, στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού, κατά την οποία είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον κρατούμενο φοιτητή Βασίλη Δημάκη και να ενημερωθεί για τα προβλήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά την κράτηση.
Τα ερωτήματά του αφορούν, μεταξύ άλλων, το θέμα της πραγματικής δυνατότητας πρόσβασης των κρατουμένων σε Η/Υ για την παρακολούθηση των μαθημάτων τους, ιδίως κατά την περίοδο του COVID-19 κατά ισότιμο τρόπο με λοιπούς φοιτητές, το ζήτημα της χορήγησης ή μη της επιδότησης από το Κεφάλαιο Εργασίας Κρατουμένων για την αντιμετώπιση των άμεσων εκπαιδευτικών τους αναγκών, καθώς και της επιβράβευσης με έπαινο των μαθητών κρατουμένων, που πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις του προηγούμενου έτους. Ζήτησε δε να ενημερωθεί και για το συνολικό ύψος του ποσού που έχει εκταμιευθεί για τον παραπάνω σκοπό.
Επίσης ο κ. Μάρκου ρωτάει την Κυβέρνηση εάν σκοπεύει να καλύψει το νομοθετικό κενό, αναφορικά με το ζήτημα του ευεργετικού υπολογισμού των ημερών για τις περιπτώσεις των κατ΄οίκον διδαχθέντων μαθητών-κρατουμένων και τέλος εάν ανήκει στις προθέσεις της η νομοθέτηση της καθολικής εξαίρεσης των κρατουμένων φοιτητών από την επιβολή του κόστους χρήσης της συσκευής γεωεντοπισμού (βραχιολάκι).
Βαθιά πεποίθησή του κ. Κώστα Μάρκου είναι ότι,ότι η μόρφωση μπορεί να δώσει στους ανθρώπους και δη στους κρατούμενους φωνή, να τους διανοίξει πόρτες για ένα καλύτερο μέλλον και να αποκαταστήσει την πληγωμένη αυτοεκτίμησή τους και την κοινωνική τους ανεπάρκεια. Συνεπώς, η επένδυση στην εκπαίδευση των κρατουμένων, εγγυάται πολύ μεγάλο όφελος για την κοινωνία ως σύνολο, και διασφαλίζει ότι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως του παρελθόντος τους, θα καταφέρουν να ευημερήσουν στο μέλλον.
Τα ερωτήματά του αφορούν, μεταξύ άλλων, το θέμα της πραγματικής δυνατότητας πρόσβασης των κρατουμένων σε Η/Υ για την παρακολούθηση των μαθημάτων τους, ιδίως κατά την περίοδο του COVID-19 κατά ισότιμο τρόπο με λοιπούς φοιτητές, το ζήτημα της χορήγησης ή μη της επιδότησης από το Κεφάλαιο Εργασίας Κρατουμένων για την αντιμετώπιση των άμεσων εκπαιδευτικών τους αναγκών, καθώς και της επιβράβευσης με έπαινο των μαθητών κρατουμένων, που πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις του προηγούμενου έτους. Ζήτησε δε να ενημερωθεί και για το συνολικό ύψος του ποσού που έχει εκταμιευθεί για τον παραπάνω σκοπό.
Επίσης ο κ. Μάρκου ρωτάει την Κυβέρνηση εάν σκοπεύει να καλύψει το νομοθετικό κενό, αναφορικά με το ζήτημα του ευεργετικού υπολογισμού των ημερών για τις περιπτώσεις των κατ΄οίκον διδαχθέντων μαθητών-κρατουμένων και τέλος εάν ανήκει στις προθέσεις της η νομοθέτηση της καθολικής εξαίρεσης των κρατουμένων φοιτητών από την επιβολή του κόστους χρήσης της συσκευής γεωεντοπισμού (βραχιολάκι).
Βαθιά πεποίθησή του κ. Κώστα Μάρκου είναι ότι,ότι η μόρφωση μπορεί να δώσει στους ανθρώπους και δη στους κρατούμενους φωνή, να τους διανοίξει πόρτες για ένα καλύτερο μέλλον και να αποκαταστήσει την πληγωμένη αυτοεκτίμησή τους και την κοινωνική τους ανεπάρκεια. Συνεπώς, η επένδυση στην εκπαίδευση των κρατουμένων, εγγυάται πολύ μεγάλο όφελος για την κοινωνία ως σύνολο, και διασφαλίζει ότι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως του παρελθόντος τους, θα καταφέρουν να ευημερήσουν στο μέλλον.