ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ - ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ

Το ότι η υπουργική απόφαση που θεσπίζει τους όρους επιστροφής των ανεμβολίαστων υγειονομικών είναι εκδικητική και αντιεπιστημονική το έχουμε ήδη θίξει.

Πληροφορούμαστε όμως ότι σε πολλές περιπτώσεις γίνεται στην πράξη μια ακόμα δυσμενέστερη εφαρμογή της. Στον ιδιωτικό τομέα γίνονται απολύσεις με πάτημα τη δυνατότητα που δίνει η ΚΥΑ στην Επιτροπή Λοιμώξεων κάθε δομής να ορίσει πού δεν μπορεί να εργαστεί ο ανεμβολίαστος και τη δικαιολογία "δεν έχουμε πού να σας βάλουμε". Αυτό έχει συμβεί μέχρι και με τραυματιοφορείς, που φυσικά έχουν μεγάλη εργασιακή ευελιξία. Πέραν αυτού, σε ιδιωτικές αλλά κυρίως σε δημόσιες δομές υγείας, καθυστερεί η έναρξη της απασχόλησης των ανεμβολίαστων με τη δικαιολογία "ψάχνουμε να δούμε πού θα σας τοποθετήσουμε".

Οι παραπάνω ενέργειες είναι τελείως αυθαίρετες και συνιστούν καταχρηστική παρερμηνεία της (ήδη κακής) ΚΥΑ. Η προαναφερόμενη δυνατότητα της Επιτροπής Λοιμώξεων κάθε δομής πρέπει να ασκείται σε πολύ σπάνιες και εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως αυτές που ορίζει η ίδια η ΚΥΑ (ΜΕΘ, ογκολογικά τμήματα κ.λπ.). Οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα έχουν πρώτιστο καθήκον να απασχολήσουν τους ανεμβολίαστους, σύμφωνα με την 2332/22 απόφαση του ΣτΕ που έκρινε τις αναστολές αντισυνταγματικές από 1.4.22 και μετά.

Κάθε απόλυση ή δυσμενής μεταχείριση που οφείλεται στο μη εμβολιασμό του εργαζόμενου είναι καταχρηστική και συνιστά ανεπίτρεπτη διάκριση. Γι' αυτό και συνιστούμε στους εργαζόμενους αυτούς να απαιτούν και να ασκούν, τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, τα νόμιμα δικαιώματά τους, με προσφυγή στα σωματεία, στην Επιθεώρηση Εργασίας και στα δικαστήρια.




Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιό σας...

Tο loutrakiodusseas.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.


Νεότερη Παλαιότερη