Τρίτη, Οκτωβρίου 08, 2024

Τα νέα πρόστιμα σε CEPAL και doValue τα οποία δεν δημοσιοποίησε το γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου…


Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αλλά δεν δημοσιοποιήθηκαν από το γραφείο του υπουργού ως είθισται


Η κατάσταση με τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων και μη εξυπηρετούμενων δανείων, τους λεγόμενους servicers έχει ξεφύγει με αποτέλεσμα οι αρχές να δέχονται δεκάδες καταγγελίες από δανειολήπτες, τις οποίες αναγκάζονται να ερευνούν και να επιβάλλουν πρόστιμα όταν εντοπίζονται καταχρηστικές πρακτικές.

Όμως το «νέο» στοιχείο σε αυτές τις υποθέσεις των προστίμων είναι ότι δεν δημοσιοποιήθηκαν από το γραφείο του αρμόδιου υπουργού Τάκη Θεοδωρικάκου, ως είθισται.

Συγκεκριμένα την προηγούμενη εβδομάδα επιβλήθηκαν για μία ακόμη φορά – προφανώς πρόκειται για υποτροπή – πρόστιμα στην doValue, η οποία διαχειρίζεται κυρίως δάνεια και απαιτήσεις της Eurobank και στην CEPAL, η οποία διαχειρίζεται δάνεια και απαιτήσεις κυρίως της Alpha Bank.


Στις 23 Σεπτεμβρίου 2024, η doValue Greece μετά από καταγγελίες δανειοληπτών στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, παραβίασε το άρθ. 13α παρ. 2 και παρ. 2α του ν. 2251/94 και του άρθ. 10 παρ. 1 του ν.3758/2009 και της επεβλήθη πρόστιμο 670.000 ευρώ.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2024, η Cepal Hellas μετά από καταγγελίες δανειοληπτών παραβίασε το άρθ. 10 παρ. 1 του ν.3758/2009 και της επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο 75.000 ευρώ.

Στις 23 Μαΐου 2024 είχαν ανακοινωθεί πρόστιμα €305.000 σε QQuant, Cepal Hellas και doValue, για αθέμιτες πρακτικές και προσβλητικές συμπεριφορές, από τον πρώην υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα.

Επίσης στις 9 Απριλίου 2024 είχαν ανακοινωθεί πρόστιμα 790.000 ευρώ σε DoValue, Cepal και Intrum, από τον ίδιο υπουργό Κώστα Σκρέκα.

Αυτή τη φορά δεν δημοσιοποιήθηκαν από το γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου.


Η Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή εντόπισε τα εξής:
• Πολύμηνη καθυστέρηση της εταιρείας να ανταποκριθεί σε αιτήματα των οφειλετών για αποστολή δοσολογίου, αριθμού λογαριασμού εξυπηρέτησης δικαστικής απόφασης, χορήγησης εγγράφων περί υπολοίπου οφειλής, αναλυτικής βεβαίωσης οφειλής, αντιγράφου δανειακών συμβάσεων και κινήσεων λογαριασμών, επικαιροποίηση των καταβολών και άρνησή της για αποστολή κινήσεων λογαριασμών κατόπιν αιτήματος των δανειοληπτών,

• Πολύμηνη καθυστέρηση της εταιρείας να ανταποκριθεί σε αίτημα οφειλέτη για ανάρτηση των οφειλών του στην πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών με αποτέλεσμα την παρακώλυση της διαδικασίας ρύθμισης της οφειλής του βάσει του ν. 4738/2020,

• Πολυετής καθυστέρηση της εταιρείας να ανταποκριθεί στην υποχρέωσή της περί ενημέρωσης των σχετικών δανειακών συμβάσεων οφειλέτη στην πλατφόρμα του ν. 4605/2019 και την αναγγελία δόσεων, προκειμένου να χορηγηθεί η συνεισφορά του Δημοσίου στο πλαίσιο του άρθ. 76 ν. 4605/2019,

• Πολύμηνη καθυστέρηση της εταιρείας στη διαχείριση αιτημάτων ρύθμισης οφειλής και δυσχέρεια στην επικοινωνία των δανειοληπτών με την εταιρεία στο πλαίσιο διαχείρισης των οφειλών τους,

• Ενημέρωση δανειοληπτών από εκπροσώπους της εταιρείας περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής τους, σε περιπτώσεις που είτε ο δανειολήπτης κατέβαλε προσηκόντως τις δόσεις του δανείου είτε είχε υπαχθεί στις ευεργετικές διατάξεις του ν.3869/2010 τηρώντας τη δικαστική ρύθμιση,

• Επαναλαμβανόμενη όχληση του δανειολήπτη περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής που στην πραγματικότητα δεν υφίστατο παρά την προφορική ενημέρωση του τελευταίου προς την εταιρεία και την προσκόμιση σε αυτήν αποδεικτικών στοιχείων.

Από την πλευρά της η Cepal Hellas A.E.Δ.Α.Δ.Π. είχε αναθέσει σε εταιρείες να ενημερώσουν οφειλέςτες για ύπαρξη ληξιπρόθεσμής οφειλής η οποία στην πραγματικότητα δεν υφίστατο δεδομένου ότι είχε εξοφληθεί ολοσχερώς.

ΠΗΓΗ


Οι δημοσιεύεις απηχούν απόψεις των αναγνωστών και η σελίδα ουδεμία ευθύνη φέρει.Εάν βρεθούν τύπου δημοσιεύσεις ψευδής θα διαγράφονται άμεσα!.