Νέα συγκλονιστικά δεδομένα έρχονται στο φως για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Σύμφωνα με τον ειδικό πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων, Κώστα Λακαφώση, δείγματα που είχαν ληφθεί από τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας τον Μάιο του 2024 και αναλύθηκαν από το Χημείο του Κράτους αποκάλυψαν την παρουσία ξυλόλιου και τολουόλιου.
Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο πραγματογνώμονας, αυτά τα ευρήματα δεν συμπεριλήφθηκαν αμέσως στη δικογραφία και μόλις το 2025 ενσωματώθηκαν επίσημα. «Ανακαλύψαμε με καθυστέρηση εννέα μηνών ότι οι ουσίες αυτές υπήρχαν σε 13 σημεία, συμπεριλαμβανομένων των λαμαρινών, των ξύλινων στοιχείων και του μπροστινού μέρους της εμπορικής αμαξοστοιχίας», ανέφερε σε τηλεοπτική εκπομπή.
Σύμφωνα με τον ειδικό πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων στα Τέμπη, Κώστα Λακαφώση, ένα σημαντικό στοιχείο που είχε προκύψει από το Χημείο του Κράτους σε σχέση με το τι εντοπίστηκε στα συντρίμμια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος από τον Μάρτιο του 2024, δεν είχε συμπεριληφθεί στη δικογραφία, κάτι που τελικά έγινε το 2025.
«Έχουν γίνει δειγματοληψίες από τις φορτάμαξες και τις λαμαρίνες τον Μάιο του 2024 και έχουν αποσταλεί στο Χημείο του Κράτους 25 δείγματα για ανάλυση. Μετά από 9 μήνες ανακαλύπτουμε ότι έχει βρεθεί ξυλόλιο και τολουόλιο πάνω στις λαμαρίνες στην πρώτη φορτάμαξα, στα ξύλα πάνω στις πρώτες δύο φορτάμαξες και σε ένα σημείο της τέταρτης και έξι διαφορετικά σημεία με ξυλόλιο και τολουόλιο στο μπροστινό μέρος της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Εμείς τα ανακαλύψαμε με εννιά μήνες καθυστέρησης. Συνολικά βρέθηκαν σε 13 σημεία και κάποια από αυτά είναι και στις τρεις μηχανές. Τα τελευταία έξι σημεία μπήκαν τώρα στη δικογραφία», είπε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» ο Κώστας Λακαφώσης, το πρωί της Δευτέρας (17.3.25).
Ο Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας θύματος της τραγωδίας, τόνισε πως τα ευρήματα ενισχύουν τις ενστάσεις των οικογενειών σχετικά με τα αίτια της φωτιάς, αμφισβητώντας τη θεωρία περί σιλικόνης. Παράλληλα, ο δικηγόρος των οικογενειών, Λουκάς Αποστολίδης, επισήμανε πως από την αρχή της υπόθεσης υπήρξαν σοβαρές παραλείψεις στις έρευνες, κάνοντας λόγο για «τρίγωνο ενοχής» μεταξύ πολιτικής ηγεσίας, οργανισμών και εργολαβικών συμφερόντων.
Επιπλέον, η δικηγόρος Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου ανέφερε πως η Hellenic Train δεν αναγνώρισε ως επιβάτες τους εργαζόμενους στο κυλικείο, επισημαίνοντας την καθυστέρηση και τις ελλείψεις στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Tags:
ΕΛΛΑΔΑ